Κοινωνία

Ηλεκτρικά πατίνια: Τι ισχύει για την κυκλοφορία τους στους δρόμους – Προβληματίζουν τα δύο δυστυχήματα

Δύο δυστυχήματα σε Πάρο και Μύκονο με ηλεκτρικά πατίνια τα τελευταία 24ωρα προκαλούν προβληματισμό, με τον συγκοινωνιολόγο, Σταύρο Κωνσταντινίδη να αναφέρει στον τηλεοπτικό σταθμό Open ότι στη χώρα μας δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο

Στη χώρα μας ισχύει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, το 2021, για να προβλέψει όλες τις ρυθμίσεις που πρέπει να συνοδεύουν τα ηλεκτρικά πατίνια. Αυτό αναγνωρίζει δύο κατηγορίες, για όλα τα ΕΠΗΟ «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) δηλαδή πατίνια, e-roller, e-skateboard, αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways):

  • ανώτατης ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για ηλικίες 12+ που συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί
  • ανώτατης ταχύτητας 25 χλμ./ώρα για ηλικίες 15+ που προσιδιάζουν στο ποδήλατο

Ωστόσο στην πράξη αυτό το ανώτατο όριο των 25 χλμ./ώρα στην πράξη δεν ισχύει και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ακόμη και κίνησης τέτοιων οχημάτων στις εθνικές οδούς.

«Τα δύο περιστατικά στα νησιά πρέπει να προβληματίσουν, επειδή ως χώρα δεν έχουμε αντιμετωπίσει το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει την διαχείριση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης. Οι όποιες προδιαγραφές δεν τηρούνται και δεν είναι δυνατόν να τηρούνται στην πράξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.

Newsroom

Δύο δυστυχήματα σε Πάρο και Μύκονο με ηλεκτρικά πατίνια τα τελευταία 24ωρα προκαλούν προβληματισμό, με τον συγκοινωνιολόγο, Σταύρο Κωνσταντινίδη να αναφέρει στον τηλεοπτικό σταθμό Open ότι στη χώρα μας δεν εφαρμόζεται το θεσμικό πλαίσιο

Στη χώρα μας ισχύει συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο, το 2021, για να προβλέψει όλες τις ρυθμίσεις που πρέπει να συνοδεύουν τα ηλεκτρικά πατίνια. Αυτό αναγνωρίζει δύο κατηγορίες, για όλα τα ΕΠΗΟ «Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα) δηλαδή πατίνια, e-roller, e-skateboard, αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways):

  • ανώτατης ταχύτητας 6 χλμ./ώρα για ηλικίες 12+ που συμπεριφέρονται όπως οι πεζοί
  • ανώτατης ταχύτητας 25 χλμ./ώρα για ηλικίες 15+ που προσιδιάζουν στο ποδήλατο

Ωστόσο στην πράξη αυτό το ανώτατο όριο των 25 χλμ./ώρα στην πράξη δεν ισχύει και υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις ακόμη και κίνησης τέτοιων οχημάτων στις εθνικές οδούς.

«Τα δύο περιστατικά στα νησιά πρέπει να προβληματίσουν, επειδή ως χώρα δεν έχουμε αντιμετωπίσει το μεγάλο θέμα της οδικής ασφάλειας, δεν έχουμε αντιμετωπίσει την διαχείριση των εναλλακτικών μορφών μετακίνησης. Οι όποιες προδιαγραφές δεν τηρούνται και δεν είναι δυνατόν να τηρούνται στην πράξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.

«Τα 25 χλμ./ώρα ως ανώτατο όριο ταχύτητας για την κίνηση σε δρόμους κατοικημένων περιοχών με όριο ταχύτητας τα 50 χλμ./ώρα, είναι το πλαίσιο για τα πατίνια. Δηλαδή, τυπικά δεν μπορούν να κινούνται σε κεντρικούς δρόμους με ανώτερο όριο, όπως π.χ. η Σταδίου στην Αθήνα ή η Τσιμισκή στην Θεσσαλονίκη. Πρέπει να κινούνται σε παράπλευρους δρόμους. Αλλά αυτό μάλλον είναι αδύνατο να ελεγχθεί.

Στα νησιά η κατάσταση είναι πάρα πολύ κακή, οι συνθήκες κυκλοφορίας. Θρηνούμε κάθε χρόνο πάρα πολλούς νεκρούς, έχουμε πάρα πολλούς τραυματίες. Το πρόβλημα προκύπτει και από την παροχή των μέσων μέσω επιχειρήσεων ενοικίασης, τόσο για πατίνια όσο και για «γουρούνες», όλων των ειδών οχήματα, που συνυπάρχουν στο δρόμο. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά τους δημιουργούν πάρα πολλά προβλήματα. Πρέπει να δούμε με πολλή προσοχή το ζήτημα αυτό, γιατί θα έχουμε και άλλα θύματα, εφόσον δεν ελέγξουμε το ζήτημα της ταχύτητας».

Πηγή: Newsbeast.gr

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button