Έως το 2035 θα μπορούν να πωλούνται νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μέχρι το 2050 θα μπορούν κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τέτοιου τύπου αυτοκίνητα, σύμφωνα με τα όσα ισχύουν μέχρι σήμερα.
Την ίδια στιγμή στους δρόμους της ΕΕ θα κυκλοφορούν περίπου 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα Euro 2.
Την περίοδο 2030 έως 2034 αναμένεται να τεθούν εκτός κυκλοφορίας, πάλι μέσω απόσυρσης, τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 3 τα οποία θα ανέρχονται σε 19,1 εκατομμύρια μονάδες.
Μέχρι το 2038 αναμένεται να έχουν αποσυρθεί από τους ευρωπαϊκούς δρόμους τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία Euro 4.
Το 2039 θα ξεκινήσει η απόσυρση των αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5.
Από το 2043 θα δοθούν νέα κίνητρα απόσυρσης για τα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5.
Ο υπόλοιπος στόλος που θα κυκλοφορεί, δηλαδή πάνω από 323 εκ. αυτοκίνητα, θα είναι Euro 6 και θα μπορούν να κυκλοφορούν έως το 2050.
Τα αυτοκίνητα που θα πληρούν την οδηγία Euro 6 είναι αυτά που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά τη 1η Ιανουαρίου του 2015 και το 2050 θα είναι 35 ετών.
Ο στόλος των οχημάτων Euro 6 το 2050 αναμένεται να είναι πάνω από 323 εκατομμύρια, ενώ μετά από αυτή την ημερομηνία έχουν οριστεί μετακινήσεις αποκλειστικά με μηδενικούς ρύπους.
Φυσικά, θα υπάρχουν και τα αυτοκίνητα με τα πρότυπα Euro 7 τα οποία θα είναι ιδιαίτερα καθαρά και αναμένεται να κυκλοφορήσουν μετά το 2026.
Τις τελευταίες ημέρες άναψε το «πράσινο φως» για πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για μετά από το 2035, αρκεί να κινούνται αποκλειστικά με συνθετικά καύσιμα. Για αυτά δεν υπάρχει ακόμη κάποια πρόβλεψη μέχρι πότε θα μπορούν να κυκλοφορούν.
Υπενθυμίζεται ότι όλα αυτά βασίζονται στη μακροχρόνια στρατηγική όλων των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων για το έτος 2050, που αποτελεί έναν οδικό χάρτη για τα θέματα του κλίματος και της ενέργειας, στο πλαίσιο της επιτυχούς και βιώσιμης μετάβασης σε μια οικονομία κλιματικής ουδετερότητας.
Πηγή: dikaiologitika.gr